به گزارش خبر جنوب:سيمکارت دائمي يا اعتباري تلفن همراه را ميتوان بهصورت حضوري از طريق نمايندگيهاي خدمات اپراتورها و دفاتر پيشخوان خدمات دولت و يا به صورت غيرحضوري از طريق پورتال يا فروشگاههاي مجازي اپراتورها تهيه کرد. همانطور که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرده، قطع يکطرفه، فرايندي که است امکان برقراري ارتباط […]
به گزارش خبر جنوب:سيمکارت دائمي يا اعتباري تلفن همراه را ميتوان بهصورت حضوري از طريق نمايندگيهاي خدمات اپراتورها و دفاتر پيشخوان خدمات دولت و يا به صورت غيرحضوري از طريق پورتال يا فروشگاههاي مجازي اپراتورها تهيه کرد. همانطور که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرده، قطع يکطرفه، فرايندي که است امکان برقراري ارتباط (به جز تماسهاي صوتي با کدهاي خدماتي اضطراري ملي) را از مشترک سلب ميکند و مشترک فقط قادر به دريافت مکالمه و پيامک است. قطع دوطرفه نيز فرايندي است که امکان برقراري ارتباط (به جز تماسهاي صوتي با کدهاي خدماتي اضطراري ملي) را از سوي مشترک سلب ميکند.سلب امتياز فرايندي است که مجوز حضور مشترک در شبکه لغو و امتياز استفاده شماره از مشترک سلب ميشود و اپراتور ميتواند شماره تخصيص داده شده را به اشخاص ديگر واگذار کند. همچنين در روشهاي مختلف اطلاعرساني به مشترک، اپراتور بايد درباره افزايش يا کاهش اعتبار، ميزان اعتبار باقيمانده، قطع يکطرفه و دوطرفه، وضعيت اعتبار و ساير موارد ضروري با استفاده از روشهاي ارتباط تلفني و يا ارسال پيامک و يا با استفاده از ساير روشهاي ارتباطي بدون دريافت هزينه به مشترک اطلاعرساني کند.مقررات استفاده از سيمکارت اعتباريدارنده پروانه فقط پس از ثبتنام، اجازه حضور در شبکه و مجوز استفاده از خدمات را به مشترک ميدهد. اپراتور با اتمام اعتبار مشترک ميتواند پس از اطلاعرساني لازم براي قطع يکطرفه شماره اقدام کند. اگر مشترک هيچگونه تراکنشي (شامل: مکالمه، پيامک و …) در طول يک بازه زماني سه ماهه نداشته باشد، درصورت عدم کارکرد در مدت سه ماه توسط مشترک، دارنده پروانه ميتواند درصورت وجود اعتبار پس از اطلاعرساني به ازاي هر دوره يکماهه به ميزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقيقه مکالمه پايه براي جبران هزينههاي نگهداري شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک کم کند و در اين صورت مشترک مجاز است از باقيمانده اعتبار خود استفاده کند. همچنين اگر مشترک اعتبار ريالي نداشته باشد اپراتور ميتواند پس از اطلاعرساني سيمکارت را بهصورت دوطرفه قطع يا سلب امتياز کند.با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، بازه زماني مجدد (به مدت سه ماه) براي مشترک تعيين ميشود و آخرين تراکنش مبناي شروع مهلت سه ماهه خواهد بود. دارنده پروانه ميتواند درصورت عدم انجام تراکنش از سوي مشترک تا اتمام اعتبار سيمکارت، براي جبران هزينههاي نگهداري شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک کم کند. دارنده پروانه ميتواند در وضعيت قطع يکطرفه و دوطرفه سيم، تمامي خدمات سيمکارت را مسدود کند ولي موظف است امکان تماس با کدهاي خدماتي اضطراري ملي را براي مشترک برقرار کند. در وضعيت قطع دوطرفه، دارنده پروانه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتياز حفظ کند. دارنده پروانه موظف است اطلاعات مربوط به نحوه ثبتنام، غيرفعال کردن، قطع يکطرفه، قطع دوطرفه و سلب امتياز را در قرارداد با مشترکين خود ارايه کند