مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به اخبار منتشر شده در مورد اسناد داخلی فاش شده این شرکت واکنش نشان داد. به گزارش خبر جنوب فارس به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سیانان، مارک زاکربرگ، مدیرعامل رسانه اجتماعی فیسبوک گفت: «انتقاد با حسن نیت به ما کمک میکند تا بهتر شویم، اما نظر من […]
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به اخبار منتشر شده در مورد اسناد داخلی فاش شده این شرکت واکنش نشان داد.
به گزارش خبر جنوب فارس به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سیانان، مارک زاکربرگ، مدیرعامل رسانه اجتماعی فیسبوک گفت: «انتقاد با حسن نیت به ما کمک میکند تا بهتر شویم، اما نظر من این است که ما شاهد تلاشی هماهنگ برای استفاده انتخابی از اسناد فاش شده برای ترسیم تصویری نادرست از شرکت خود هستیم. واقعیت این است که ما یک فرهنگ باز داریم که بحث و تحقیق در مورد کارمان را تشویق میکند تا بتوانیم در بسیاری از مسائل پیچیده که تنها مختص ما نیستند، پیشرفت کنیم.» اسناد مربوط به این شرکت در میانه بزرگترین بحران در تاریخ ۱۷ ساله این غول رسانههای اجتماعی منتشر شده است. دهها هزار صفحه از اسناد داخلی فیسبوک توسط فرانسیس هاوگن افشا شده، مجموعه «فایلهای فیسبوک» در وال استریت ژورنال منتشر شده و روز دوشنبه، سیل پوشش خبری توسط کنسرسیومی متشکل از ۱۷ سازمان خبری ایالات متحده و همچنین جلسات استماع با قانونگذاران ایالات متحده و بریتانیا رخ داده است. این اسناد عمیقترین نگاه را به بسیاری از بزرگترین مشکلات فیسبوک ارائه میکند، از جمله تلاشهای فیسبوک برای تعدیل سخنان نفرتانگیز و اطلاعات نادرست، استفاده از این پلتفورم توسط قاچاقچیان انسان و تحقیق در مورد آسیبهای وارده به جوانان و موارد دیگر. فیسبوک بسیاری از گزارشها را نفی کرده و آنها را گمراهکننده دانسته و تحقیقات و اقدامات این شرکت را نادرست توصیف میکند. زاکربرگ آخرین بار پس از جلسه استماع سخنان هاوگن در سنا در اوایل ماه جاری، در بیانیهای که در آن تلاش کرد این افشاگر را بیاعتبار کند، درباره این وضعیت اظهارنظر کرد. با این حال، روز جمعه، یکی دیگر از کارمندان سابق فیسبوک به طور ناشناس شکایتی علیه این شرکت را با اتهاماتی شبیه به هاوگن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرد. اما علیرغم همه تیترهای بد، این شرکت روز دوشنبه به سرمایهگذاران یادآوری کرد که همچنان یک ماشین پولساز است. فیسبوک گزارش داد که در سه ماه منتهی به سپتامبر ۲۹ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت نزدیک به ۹.۲ میلیارد دلار سود ثبت کرد که ۱۷ درصد بیشتر از سال قبل است. تعداد افرادی که از برنامههای مختلف فیسبوک استفاده میکنند نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است و در طول سه ماهه به ۳.۶ میلیارد نفر رسیده است. این غول رسانهای با بحرانهای این چنینی غریبه نیست و در بیشتر موارد، تجارت فیسبوک علیرغم اعتراض قانونگذاران و مردم، به پیشرفت خود ادامه داده است. اما این بار می تواند متفاوت باشد. به دلیل تغییرات اخیر در قوانین ردیابی اپلیکیشن اپل، تجارت تبلیغاتی عظیم فیسبوک در حال حاضر در وضعیت آسیبپذیری قرار دارد. بهروزرسانی نرمافزار IOS ۱۴.۵ اپل، که در ماه آوریل اجرایی شد، مستلزم آن است که کاربران به اپلیکیشنها اجازه بدهند تا رفتارشان را ردیابی کنند و اطلاعات شخصیشان مانند سن، مکان، عادات خرج کردن و اطلاعات سلامتی خود را به تبلیغکنندگان بفروشند. فیسبوک به شدت در برابر این تغییرات عقبنشینی کرده است و به سرمایهگذاران هشدار داده است که اگر بسیاری از کاربران از ردیابی منصرف شوند، این بهروزرسانی میتواند به تجارت آن آسیب برساند. روز دوشنبه، فیسبوک هشدار داد که این تغییرات میتواند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ موج مخالفتها را به دنبال داشته باشد.